Všeobecné obchodní podmínky

VOP - zhotovitel

VOP - kupující

Všeobecné obchodní dodací podmínky pro zhotovitele

I. Vymezení VOP

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky platí ve smluvních vztazích, v nichž je objednatelem Vlastimil Zelený, IČ: 10121765.

2. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) jsou nedílnou součástí smlouvy o dílo, jenž na ně odkazuje.  Je -li odkaz na VOP v listině, označené jako objednávka, jsou její součástí a akceptací objednávky akceptuje zhotovitel i tyto smluvní podmínky, smlouvou je v tomto případě míněn vztah objednatele a zhotovitele, vzniklý na základě akceptace objednávky.

3. Je-li ve smlouvě nebo objednávce samotné (dále souhrnně označeno jako „smlouva“) sjednáno něco jiného než v těchto smluvních podmínkách, platí ujednání použité ve smlouvě.

II. Dílo, Provádění Díla, Změny Díla, Předání Díla

1. Předmět plnění je sjednán ve smlouvě, v níž musí být náležitě specifikován dle projektové dokumentace, výkazu výměr, nebo jiným nezaměnitelným způsobem.

2. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, a že jsou mu známé veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla, a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné. Zhotovitel současně potvrzuje, že je seznámen s tím, že Dílo dle této smlouvy je součástí dodávky objednatele pro Zákazníka a je mu známo, že na řádném provedení prací Zhotovitelem závisí realizace celé zakázky pro Zákazníka. Jakékoli porušení této smlouvy Zhotovitelem může vést ke vzniku škody Objednatele či Zákazníka. Zákazník / Objednatel je vlastníkem Díla a veškerých jeho součástí a příslušenství od počátku výstavby.

3. Zhotovitel provede dílo sám, svým jménem a na svou odpovědnost.

4. Zhotovitel se zavazuje řádně provést dílo, tj. dílo dokončit a předat předmět díla objednateli v termínech uvedených ve smlouvě.

5. Termín předání staveniště zhotoviteli a požadavky na stavební připravenost musí být uvedeny ve smlouvě. Jestliže se zpozdí provádění jednotlivých pracovních úseků nebo všech výkonů v důsledku škod na základě požáru, blesku nebo neštěstí, za které není zhotovitel díla odpovědný (události vyšší moci), bude doba zhotovení prodloužena o tuto dobu zpoždění. Doba zpoždění bude stanovena zápisem ve stavebním deníku. Zhotovitel tedy může prodloužit termíny plnění díla výhradně o dobu zpoždění způsobenou živelní pohromou v místě staveniště.

6. Za den provedení díla se považuje den úspěšně provedené přejímky díla, je – li dílo zhotoveno, dokončeno řádně.

7. Objednatel je oprávněn kdykoli před dokončením díla dát Zhotoviteli písemnou Instrukci k provedení jakékoli změny díla, přičemž Zhotovitel je povinen této Instrukci vyhovět, jsou-li současně splněny následující podmínky:
- nemá vliv na termín dokončení díla
- nepřináší navýšení ceny
- nevyžaduje objednávku nového materiálu, v případě, že stavební materiál dle stavební dokumentace byl již objednán
- nevyžaduje změnu již provedené části díla
- není v rozporu s platnými právními předpisy, normami a vyhláškami
- nemá vliv na jakékoli správní rozhodnutí.

V ostatních případech Zhotovitel nejpozději do 5 pracovních dnů od obdržení Instrukce Objednateli oznámí popis potřebných prací a vliv změny díla na cenu a provedení díla. Neobdrží-li Objednatel odpověď do 5 pracovních dnů, má se za to, že Zhotovitel Instrukci ke změně přijal bez vlivu na den provedení a cenu.
Do doby než se Strany dohodnou o Instrukci, Zhotovitel pokračuje dle původní Dokumentace. Strany se zavazují vyvinout veškeré úsilí se o Instrukci dohodnout co nejdříve. V případě, že se Strany nedohodnou do 15 dnů od doručení žádosti Objednatele, Zhotovitel se zavazuje pokračovat dle původní Dokumentace.

8. Předání a převzetí díla se uskuteční na místě stavby. Objednatel je povinen se k předání v určený den a hodinu dostavit. Zhotovitel je povinen objednatele vyzvat k přejímce alespoň 3 pracovní dny předem.

9. Řízení o předání a převzetí probíhá formou šetření o stavu díla na místě stavby za účasti zmocněných zástupců objednatele a zhotovitele.
O předání díla se sestaví protokol, který obsahuje zejména:
•výrok objednatele o převzetí, event. nepřevzetí díla;
•soupis zjištěných vad a drobných nedodělků;
•dohodu o opatření a lhůtách k odstranění zjištěných vad a drobných nedodělků;
•soupis provedených víceprací či méně prací.
Protokol nabývá platnosti podpisem zástupců obou smluvních stran zplnomocněných pro předání a převzetí díla. Přílohou protokolu budou doklady připravené (zajištěné) zhotovitelem:
-atesty použitých materiálů;
-projektová dokumentace skutečného provedení díla ve 3 vyhotoveních;
-kopie zápisů ve stavebním deníku;
-další doklady uvedené ve smlouvě.

10. Objednatel je oprávněn dílo převzít i v případě, že dílo má drobné vady a nedodělky, které samy o sobě ani ve spojení nebrání uvedení díla do provozu (užívání díla). Dílo se však považuje za řádně provedené, je – li předáno Objednateli spolu s veškerými vyžadovanými doklady a současně nevyskytují – li se na díle žádné vady. Zhotovitel odpovídá za škody vzniklé na díle (jeho jednotlivých částech) do doby předání díla objednateli.

11. Pokud Objednatel dílo převzal a dílo má vady a nedodělky, které nebrání předání díla, není dílo řádně zhotoveno, dokončeno. V takovém případě je Zhotovitel povinen odstranit vady a nedodělky bezodkladně. Nedohodnou-li se smluvní strany na jiném termínu odstranění vady, je Zhotovitel povinen vady odstranit do 10 dní. Pokud Zhotovitel neodstraní vady a/nebo nedodělky ve stanovené lhůtě, pak je Objednatel oprávněn (i) zajistit opravu nebo odstranění vad třetí osobu za obvyklou cenu, a to na nebezpečí a náklady Zhotovitele a bez ohledu na ostatní práva a nároky, které by v této souvislosti Objednatel mohl vůči Zhotoviteli vznést a/nebo (ii) požadovat náhradu škody vzniklé v důsledku neplnění Zhotovitele. Dílo je v takovém případě řádně dokončeno, a tedy i řádně provedeno, odstraněním poslední vady nebo nedodělku, který byl uveden v předávacím protokolu.

12. Nejpozději 10 dní před předáním Díla je Zhotovitel povinen objednateli předat veškerou dokumentaci dle smlouvy.

III. Cena Díla

1. Cena za dílo je stanovena jako pevná, bez DPH. DPH bude účtováno podle platných a účinných právních předpisů.

2. Případné vícepráce, písemně objednané objednatelem, budou řešeny po dohodě obou smluvních stran samostatným dodatkem ke smlouvě o dílo a cena těchto prací bude stanovena jako samostatná přípočtová pevná smluvní cena.

3. Všechny náklady nutné pro zařízení staveniště zhotovitele jsou zahrnuty v ceně výše uvedené.

4. Snížení nebo zvýšení ceny díla lze provést jen v případě, že dojde ke změně rozsahu prací a dodávek proti schválenému rozpočtu, a to formou písemného dodatku ke smlouvě.

IV. Odpovědnost za vady Díla, Záruka

1. Zhotovitel odpovídá za to, že dílo bude způsobilé k účelu, pro který bylo provedeno a bude sloužit svému účelu a zachová si veškeré vlastnosti požadované smlouvou po dobu 66-ti měsíců ode dne předání a převzetí řádně dokončeného díla. Po tuto dobu si rovněž zachová vlastnosti obvyklé k účelu, pro který bylo provedeno. Záruční doba se prodlužuje o dobu od doby oznámení vady do doby jejího odstranění.

2. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo v době jeho předání. Dále odpovídá za vady zjištěné objednatelem po předání, a to po celou dobu záruky, jestliže tyto vady byly způsobeny porušením povinností zhotovitele.

3. Vady díla, které byly způsobeny porušením povinností zhotovitele je zhotovitel povinen odstranit na svůj náklad v termínu dohodnutém s objednatelem.

4. Výskyt vad v průběhu záruční doby je objednatel povinen reklamovat písemně, bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. Na základě tohoto oznámení a bez ohledu na ostatní práva Objednatele Zhotovitel v co nejkratší době na své vlastní náklady a bez toho, aby Objednateli vznikly jakékoli náklady, provede veškeré nezbytné úpravy, opravy a jiné práce nezbytné k tomu, aby Dílo bylo v souladu s podmínkami této Smlouvy. K odstranění vady označené jako havárie je zhotovitel povinen nastoupit bezodkladně a vadu odstranit nejpozději do 24 hodin od jejího nahlášení. Ostatní reklamované vady je zhotovitel povinen odstranit do 14 dní od nahlášení vady.

5. Pokud úpravy, opravy nebo jiné práce nezbytné k tomu, aby Dílo bylo v souladu s podmínkami této Smlouvy, nebudou provedeny ve lhůtách stanovených touto Smlouvou a nedojde k nápravě do 10 dnů od výzvy (postačí emailem), eventuálně v jinak dohodnutém termínu, Objednatel bude oprávněn (i) požadovat snížení Ceny nebo (ii) provést práce na náklady Zhotovitele sám nebo požádat třetí osobu o provedení takovýchto prací na náklady Zhotovitele, o čemž Objednatel Zhotovitele informuje písemně či prostřednictvím emailu. Zhotovitel je povinen tyto náklady Objednateli uhradit na základě faktury vystavené Objednatelem se splatností do 30 dní. Právo Objednatele na náhradu škody ani jiná práva a nároky Objednatele tím nejsou nijak dotčeny.

V. Platební a fakturační podmínky

1. Provedené práce a dodávky materiálu budou fakturovány průběžně vždy k poslednímu dni příslušného měsíce.

2. Podkladem pro fakturaci bude zjišťovací protokol předložený zhotovitelem vždy nejpozději do posledního pracovního dne v měsíci (časové etapě), za který zhotovitel fakturuje, potvrzený oprávněným zástupcem objednatele. Zjišťovací protokol bude obsahovat rozpočtové náklady celkem, práce a dodávky provedené od zahájení díla, práce a dodávky provedené v příslušném období, a taktéž práce a dodávky, které ještě budou provedeny. Toto vše včetně soupisů provedených prací a dodávek.

3. Splatnost faktur je stanovena na 60 dnů ode dne jejich doručení objednateli. Faktura musí mít veškeré zákonné náležitosti.

4. Z každé fakturované částky se smluvní strany dohodly pozastavit 10% z ceny díla, z toho 5% z ceny díla do doby řádného provedení díla, a zbývajících 5% z ceny díla na dobu 1 roku (počítanou ode dne řádného provedení díla) a to tak, že na faktuře zhotovitele bude vyznačena pozastávka v uvedené výši, kterou objednatel do výše uvedené doby pozastaví. Pozastávka je počítána ze základu pro vyměření DPH. Zhotovitel je povinen písemně požádat o uvolnění pozastávek.

5. V případě, že objednateli vznikne z titulu smlouvy nárok na smluvní pokutu, náhradu škody nebo jinou majetkovou sankci vůči zhotoviteli, je objednatel oprávněn odečíst tuto částku z kterékoliv faktury, resp. z více faktur zhotovitele, a tyto jednostranně započíst.

VI. Povinnosti objednatele

1. Objednatel je povinen převzít jednotlivé dodávky a následné dílčí montáže v dohodnutých termínech dle smlouvy a zajistit podmínky pro plynulé financování stavby na plnění platebních podmínek podle smlouvy.

2. Dále je objednatel povinen zajistit výkon technického dozoru objednatele a součinnost osob pověřených výkonem technického dozoru při operativním vedení stavby. Technický dozor bude provádět osoba pověřená objednatelem uvedená ve smlouvě, případně objednatelem písemně pověřená.

3. Objednatel je povinen zajistit a vést na stavbě hlavní stavební deník, jehož obsahem budou vzájemné zápisy mezi objednatelem a zhotovitelem. Výtky, výzvy či sdělení objednatele vůči zhotoviteli je objednatel povinen zapisovat do hlavního stavebního deníku stavby, zápisy se považují za odsouhlasené, nevyjádří-li se k nim adekvátně zhotovitel do 3 dnů. Tato skutečnost nezbavuje zhotovitele povinnosti dle čl. VII, a) VOP.

4. Objednatel je povinen zabezpečit dílčí stavební připravenosti v termínech a v rozsahu sjednaném ve smlouvě. Není – li sjednáno jinak, zajišťuje objednatel toliko
•zpevněných přístupových komunikací pro přísun materiálu do prostoru montáže;
•možnost připojení el. energie a vody.

VII. Povinnosti zhotovitele

Zhotovitel je povinen:

a) od okamžiku zahájení prací na plnění této smlouvy založit, vést stavební deník a denně provádět zápisy všech rozhodných a významných skutečností o průběhu stavby. Stavební deník bude obsahovat přinejmenším tyto informace: klimatické podmínky, odpracovanou dobu, kopie záznamů o nehodách, jmenný seznam pracovníků, popis vykonané práce a popis spotřebovaného materiálu. Zhotovitel je dále povinen předávat objednateli průpisy uzavřených stran na výzvu objednatele bezodkladně po dokončení stránky (nejpozději při předání díla) a archivovat stavební deník po dobu záruční doby. Výtky, výzvy či sdělení vůči objednateli je zhotovitel povinen zapsat do hlavního stavebního deníku vedeného objednatelem dle čl. VI.3. VOP, jinak se k nim nepřihlíží;

b) dodržet při provádění díla veškeré podmínky a připomínky vyplývající z územního řízení a stavebního řízení. Pokud nesplněním těchto podmínek vznikne objednateli škoda, uhradí ji zhotovitel;

c) prokazatelně vyzvat objednatele ke kontrole a prověření prací, které budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými. Neučiní-li tak, je povinen na žádost objednatele odkrýt práce, které byly zakryty, nebo které se staly nepřístupnými na svůj náklad;

d) při realizaci díla dodržovat veškeré platné ČSN a bezpečností předpisy, veškeré zákony a jejich prováděcí vyhlášky, které se týkají jeho činnosti. Pokud porušením těchto předpisů vznikne jakákoliv škoda, nese veškeré vzniklé náklady a náhradu škod zhotovitel. Objednatel si vyhrazuje právo na možnost udělení sankce až do výše 50 tis. Kč za každé zjištěné porušení;

e) Kdykoli v pracovní době zpřístupnit staveniště Objednateli, Objednatelem pověřeným osobám, či osobám pověřeným Zákazníkem. V případě, že kterákoli z uvedených osob zjistí provádění Díla v rozporu s touto Smlouvou, technickou či projektovou dokumentací, právními předpisy nebo technickými normami, bude objednatel oprávněn Zhotovitele požádat zápisem do stavebního deníku o sjednání nápravy a / nebo přerušení provádění Díla a Zhotovitel je povinen zařídit bezodkladně nápravu a /nebo přerušit provádění Díla.

f) pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo jiným subjektům z titulu opomenutí, nedbalosti nebo nesplněním podmínek vyplývajících ze zákona, prováděcích vyhlášek, ČSN nebo jiných norem nebo vyplývajících z této smlouvy, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit;

g) provádět důslednou kontrolu nakupovaných hmot, surovin a jiných materiálů a výrobků určených k zabudování do stavby a vyžadovat od výrobců a dodavatelů atesty; nejdéle při podpisu smlouvy předloží objednateli osvědčení o jakosti a kvalitě těchto věcí určených k zabudování do stavby;

h) předem si vyžádat souhlas objednatele ke všem změnám projektu, projednané s projektantem, které hodlá v průběhu akcí uskutečnit, pokud tyto změny mohou ovlivnit jakost a užitné vlastnosti díla, jeho cenu nebo mohou vést k prodloužení smluvené lhůty výstavby; zajistit odborné stavebně technické vedení díla kvalifikovaným odborným pracovníkem;
i) průběžně dodržovat čistotu a pořádek na staveništi, jakož i v případě znečištění vozovky toto na své náklady odstranit. Průběžně odstraňovat z prostoru staveniště odpady vzniklé při provádění díla. Na konci každého pracovního dne musí být staveniště poklizené, odpady musí být roztříděny a odvezeny, případně roztříděny a uloženy na určených místech a připraveny ke svozu odpadu.

j) uhradit objednateli za odebranou elektrickou energii, vodu, zařízení staveniště při provádění díla 1 % z objemu zakázky;

k) nejpozději do 3 dnů po odevzdání a převzetí díla vyklidit staveniště, včetně demontáže zařízení staveniště a upravit je do sjednaného stavu. Pokud staveniště v dohodnutém termínu nevyklidí nebo pokud jej neupraví do sjednaného stavu je objednatel oprávněn vyměřit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1000,- Kč za každý den, po který bude nadále staveniště užívat neoprávněně, a to až do dne vyklizení staveniště;

l) Zhotovitel uchová veškeré účetní knihy a záznamy týkající se provádění díla po dobu nejméně 10 let od předání Díla Objednateli.

m) Zhotovitel je povinen zajistit a zodpovídá za dodržování předpisů v oblasti BOZP jeho zaměstnanci a pověřenými pracovníky. Tyto osoby je zhotovitel povinen řádně proškolit.

VIII. Odstoupení od smlouvy

1. Kterákoli ze smluvních stran může odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení povinností druhou smluvní stranou.
Za podstatné porušení se považují:

- zhotovitel nedoloží objednateli do 5 dní od uzavření smlouvy doklad o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při zhotovení díla až do výše hodnoty prováděného díla, pokud byl objednatelem vyžadován;
- nedodržení harmonogramu prací z viny zhotovitele s prodlením více jak 15 dnů;
- porušení smlouvy Zhotovitelem, jehož následky nebudou Zhotovitelem napraveny do 10 dní od výzvy Objednatele;
- na Zhotovitele je podán insolvenční návrh v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení, v platném znění a Zhotovitel ve lhůtě 20 dnů od zahájení řízení Objednateli neprokáže, že se jedná o šikanózní návrh;

2. Objednatel je dále oprávněn od smlouvy odstoupit také v případě, že nastane ukončení smlouvy z jakéhokoli důvodu Zákazníkem. Objednatel je povinen při odstoupení tuto skutečnost Zhotoviteli prokázat.
3. Při odstoupení od smlouvy se smlouva ruší s účinky do budoucna. Smluvní strany jsou povinny vzájemně vypořádat plnění zhotovitele provedené do dne odstoupení od smlouvy.

4. Odstoupením od smlouvy není dotčeno právo z odpovědnosti za vady ve vztahu k realizované části díla. Odstoupením od smlouvy nejsou jakkoli dotčena práva na smluvní pokuty, náhrady škody či jiné sankce, pokud k jejich vzniku došlo před odstoupením od smlouvy, anebo skutkově vyplývají ze skutečností, které nastaly před odstoupením od smlouvy.

IX. Smluvní pokuty, náhrada škody

1. V případě, že bude zhotovitel v prodlení s řádným provedením díla ve sjednaném termínu, zavazuje se zhotovitel uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2% z celkové ceny díla včetně DPH za každý den prodlení. Tím není dotčeno právo objednatele na náhradu škody v plné výši.

2. V případě, že bude zhotovitel v prodlení s odstraněním reklamovaných havarijních vad dle čl. IV, 4 VOP, zavazuje se uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,-kč za každý den prodlení. V případě, že bude zhotovitel v prodlení s odstraněním jiných než havarijních reklamovaných vad dle čl. IV, 4 VOP, zavazuje se uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,-kč za každý den prodlení Tím není dotčeno právo objednatele na náhradu škody v plné výši.

3. Pro případ prodlení objednatele s úhradou splatné faktury sjednávají smluvní strany smluvní úrok z prodlení ve výši 0,01 % z dlužné částky denně.

4. V případě, že zhotovitel poruší povinnost sjednanou v čl. VII, odst. i) VOP, je objednatel oprávněn uložit smluvní pokutu ve výši 1.000,-Kč za každé jednotlivé porušení povinnosti. Při opakovaném porušení povinnosti zhotovitelem, může objednatel smluvní pokutu navýšit na 5.000,-Kč za každé jednotlivé porušení povinnosti.

5. Smluvní pokuty jsou splatné na výzvu oprávněné strany do 7 dní.

6. Smluvní strany sjednávají, že objednatel nahradí zhotoviteli jakoukoli škodu do maximální výše odpovídající 5% ceny díla bez DPH. Omezení náhrady škody se uplatní v rozsahu povoleném právními předpisy.

X. Práva duševního vlastnictví

1. Zhotovitel zaručuje, že Dílo a s ním související práva k duševnímu vlastnictví, bez ohledu na to, zda se jedná o práva registrovaná či nikoli, včetně názvů, ochranných známek, obchodních názvů, grafických prvků, užitných vzorů, průmyslových vzorů, autorských děl, vynálezů, obchodního tajemství nebo důvěrných informací, a jakákoli jiná práva duševního anebo průmyslového vlastnictví (dále jen „Práva duševního vlastnictví“) jsou prosté všech práv zaměstnanců nebo subdodavatelů Zhotovitele v co nejširším rozsahu přípustném ze zákona, zejména práv autora vynálezu na odměnu a dalších doplňkových práv.

2. V rozsahu, v jakém jsou Dílo nebo způsob jeho využití chráněny jakýmikoli Právy duševního vlastnictví Zhotovitele, která nejsou postoupena na Objednatele nebo jím určenou osobu na základě této Smlouvy, se Zhotovitel zavazuje udělit Objednateli (a uzavřením smlouvy mu uděluje) nevýhradní celosvětovou licenci bez dalších licenčních poplatků k užívání těchto Práv duševního vlastnictví Zhotovitele Objednatelem potažmo Zákazníkem, zejména včetně práva na využití Díla nebo jiného nakládání s ním bez úhrady jakékoliv další úplaty Zhotoviteli nebo třetí osobě.

XI. Závěrečná ujednání

1. Smlouva může být měně či doplňována pouze písemně, vzestupně číslovanými dodatky.

2. Chtějí – li smluvní strany vyloučit některé ustanovení těchto VOP, odchylky od těchto VOP výslovně uvedou ve smlouvě.

3. Strany tímto po dohodě vylučují ust. § 1748, § 1765, odst. 1, § 1766 občanského zákoníku a současně na sebe ve smyslu ust. § 1765, odst. 1 občanského zákoníku přebírají riziko změny okolností. Smluvní strany tímto sjednávají, že zhotovitel nesmí jakékoli své závazky a pohledávky vůči objednateli bez předchozího písemného souhlasu objednatele započíst, postoupit, zastavit či jakkoli jinak zatížit nebo zcizit.

4. Smluvní strany se zavazují vynaložit nejvyšší úsilí ke smírnému řešení všech sporů vzniklých z této smlouvy a v souvislosti s ní. Pokud strany v přiměřené lhůtě, jež však nebude delší než třicet (30) dnů. Jakékoli spory vzniklé z této smlouvy a v souvislosti s ní nevyřeší smírem, bude na návrh kterékoliv smluvní strany o sporu rozhodovat místně a věcně příslušný soud

Všeobecné obchodní podmínky si můžete stáhnout zde

Všeobecné obchodní dodací podmínky pro kupující

Tyto Všeobecné obchodní dodací podmínky platí pro smluvní vztahy, v nichž je prodávajícím Vlastimil Zelený, IČ: 10121765.

1. Předmět plnění

Předmětem plnění je prodej zboží prodávajícím kupujícímu. Předmětem kupní smlouvy jsou dodávky zboží uvedeného v kupní smlouvě, objednávce. Zboží bude dodáno v obvyklé jakosti a provedení.

2. Místo plnění

2.1 Místem plnění je sídlo a provozovny prodávajícího Brtnice nebo provozovny prodávajícího v Jihlavě.

2.2 Dodávka je splněna předáním zboží kupujícímu ze skladu prodávajícího nebo jeho předáním prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího, má-li být zboží prodávajícím odesláno.

3. Nabytí vlastnického práva ke zboží

Zboží se stává vlastnictvím kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny. V případě, že kupující nezaplatí odebrané zboží včas a řádně, má prodávající nárok požadovat vrácení dodaného zboží včetně vratných obalů. Kupující se zavazuje převzít zboží nejpozději do 5 dnů od obdržení výzvy prodávajícího k převzetí zboží.

4. Nebezpečí škody na zboží

Nebezpečí škod na zboží přechází na kupujícího v souladu s § 2121 a násl. občanského zákoníku.

5. Odpovědnost za vady zboží

Zboží má vady, není-li prodávajícím dodáno ve sjednaném množství, jakosti a provedení, jinak vlastnosti obvyklé. Právo z vadného plnění je kupující oprávněn uplatnit v souladu s § 2099 a násl. občanského zákoníku.

6. Obaly a balení

6.1 Zboží bude baleno podle obvyklých zvyklostí.

6.2 Vratné obaly může kupující vrátit přímo prodávajícímu na svoje náklady.

.

7. Platební podmínky

7.1 Právo na zaplacení kupní ceny vzniká prodávajícímu splněním jeho závazků způsobem a v místě plnění v souladu s kupní smlouvou, tj. po předání zboží kupujícímu nebo veřejnému dopravci.

7.2 Kupující zaplatí kupní cenu ve prospěch prodávajícího následujícím způsobem placení:
bezhotovostním převodem k vystavené faktuře, splatnost je stanovena v souladu s § 1963 odst. 1 občanského zákoníku, tj. do 30 ti dnů ode dne, kdy byla dlužníku doručena faktura nebo jiná výzva podobné povahy, anebo ode dne obdržení zboží nebo služby, podle toho, který z těchto dnů nastal později.

7.3 Případným výskytem vad zboží není dotčena povinnost kupujícího zaplatit kupní cenu.

8. Smluvní pokuty

8.1 V případě, že kupující odmítne nebo jiným způsobem znemožní prodávajícímu splnit dodávku zboží, včetně stornování objednaného zboží na základě oboustranné dohody smluvních stran, uhradí prodávajícímu smluvní pokutu dle § 2048 občanského zákoníku ve výši 5% z ceny neodebraného zboží. Smluvní pokuta je splatná do 10ti dnů od obdržení vyúčtování kupujícím.

8.2 V případě, že kupující neodebere zboží ve lhůtách uvedených v kupní smlouvě, uhradí prodávajícímu smluvní pokutu dle § 2048 občanského zákoníku ve výši 5% z ceny neodebraného množství. Smluvní pokuta je splatná do 10ti dnů od obdržení vyúčtování kupujícím.

8.3 V případě prodlení kupujícího s placením faktury za dodané zboží uhradí kupující prodávajícímu úrok z prodlení ve výši 0,1% z nezaplacené částky za každý den prodlení. Úrok z prodlení je splatný do 10ti dnů od obdržení vyúčtování kupujícím.

8.4 Ujednáním o smluvní pokutě či smluvním úroku z prodlení není dotčen nárok prodávajícího na zákonné majetkové sankce, jakož i nárok na náhradu škody.

8.5 Smluvní strany sjednávají, že prodávající odpovídá za škody způsobené dodáním vadného zboží anebo porušením smluvních či zákonných povinností v souvislosti s plněním této smlouvy či v jejím důsledku /a to jen za skutečnou škodu, nikoli ušlý zisk, či jiné nepřímé či následné škody/ maximálně do výše 5% kupní ceny bez DPH dodaného, resp. objednaného zboží. Omezení náhrady škody se uplatní v rozsahu povoleném právními předpisy

9. Ostatní ujednání

9.1 Smluvní strany tímto sjednávají, že kupující nesmí jakékoli své závazky a pohledávky vůči prodávajícímu bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího započíst, postoupit, zastavit či jakkoli jinak zatížit nebo zcizit.

9.2 V ostatních otázkách výslovně neupravených kupní smlouvou platí ustanovení občanského zákoníku.

9.3 V případě, že kupující nebude mít ve vztahu k prodávajícímu vypořádány veškeré finanční závazky včetně smluvních pokut a úroků z prodlení, je prodávající oprávněn pozastavit dodávky zboží kupujícímu, a to až do doby úplného zaplacení závazků kupujícího. Kupující není oprávněn v tomto případě domáhat se jakékoliv náhrady škody.

9.4 Tyto VODP mohou být měněny pouze písemnou formou.

Všeobecné obchodní podmínky si můžete stáhnout zde